TERMENI SI CONDITII GENERALE
1.1. Definitii:
CLP - Conditii de Livrare si Plata
Cumparator - persoana, firma, companie sau alta entitate juridica ce emite o comanda.
Vanzator - societatea comerciala Cantarprod Srl, avand sediul social in Constanta, Str. Dambovitei nr.12, nr. de inregistrare la Registrul Comertului: J13/ 598/2003, CIF RO15145522.
Bunuri si Servicii - orice produs sau serviciu, inclusiv documentele si serviciile mentionate in oferta/comanda/contract, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului.
Oferta Comerciala - un document (tiparit si/sau electronic) prin care se transmite o propunere in legatura cu vanzarea unui produs sau serviciu.
Confirmare Comanda - un document (tiparit si/sau electronic) ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Vanzatorul se angajeaza sa livreze produsele si sa presteze serviciile si Cumparatorul este de acord sa primeasca aceste produse si servicii si sa faca plata acestora.
Contract - o comanda confirmata de catre Vanzator.
Portal Client - aplicatie tip Website (interfata utilizator in limba romana sau engleza) cu acces controlat prin utilizator si parola, prin care Cumparatorul poate avea acces la documente ( ca: Oferta, Comanda, Factura) si poate comunica cu Vanzatorul. Prin intermediul aplicatiei Client Portal, Cumparatorul accepta sau refuza oferta, confirma comanda si efectueaza plati online.
1.2. Urmatorii termeni utilizati in prezentarea Ofertei comerciale/ Confirmare Comanda vor insemna:
Timp de livrare - perioada de timp in care va fi livrat produsul/ serviciul ofertat cu incepere din data cea mai recenta dintre urmatoarele date:
a) Data confirmarii comenzii
b) Data indeplinirii de catre Cumparator a tuturor premizelor tehnice, economice sau de alta natura, pentru care este responsabil;
c) Data la care Vanzatorul primeste un avans sau o garantie, ce trebuie achitate inaintea livrarii produselor/ serviciilor in cauza.
Conditie de Livrare - acopera toate activitatile, riscurile, costurile implicate in procesul de tranzactionare a produselor, de la Vanzator la Cumparator. Acestea sunt:
EXWorks
- Cumparatorul iși asuma toate costurile și riscurile pe parcursul procesului de transport;
- Singura responsabilitate a Vanzatorului este sa se asigure ca persoana care achiziționeaza poate accesa produsel;
- Odata ce Cumparatorul are acces la produse, totul depinde de acesta (inclusiv incarcarea acestora);
- Riscurile se transfera de la Vanzator la Cumparator: la depozit, birou sau de oriunde sunt colectate bunurile.
DDP
- Vanzatorul are aproape toate responsabilitațile pe parcursul procesului de transport;
- Acopera toate costurile și riscurile de transport al bunurilor la adresa stabilita;
- De asemenea, vanzatorul se asigura ca bunurile sunt pregatite pentru descarcare, indeplinește formalitațile de export și de import și achita toate taxele;
- Riscurile se transfera de la vanzator la cumparator: atunci cand bunurile sunt pregatite pentru descarcare la adresa stabilita.
Termen de plata - data la care Cumparatorul face plata produselor/ serviciilor
- Numerar la livrare - plata se face integral in numerar la momentul livrarii produselor/ serviciilor;
- Data Facturii - plata se face integral la data emiterii facturii prin transfer bancar, numerar sau online. Livrarea produselor/ serviciilor se face in momentul in care suma respectiva este la dispozitia Vanzatorului;
- Net 7 - plata se face integral la 7 zile de la data facturii;
- Net 14 - plata se face integral la 14 zile de la data facturii;
- Net 30 - plata se face integral la 30 zile de la data facturii;
- Net 45 - plata se face integral la 45 zile de la data facturii;
- Net 60 - plata se face integral la 60 zile de la data facturii;
- Net 90 - plata se face integral la 90 zile de la data facturii;
- Plata in Avans - plata se face integral in avans in baza Facturii Proforme. Livrarea produselor/ serviciilor se face in momentul in care suma respectiva este la dispozitia Vanzatorului;
- Plata in Etape - plata se face in mai multe transe in functie de etapele de livrare a produselor, etape de executie a serviciilor. Numarul etapelor, data de plata a fiecarei etape sunt specifcate in rubrica Mod de Plata/ Termeni de Livrare si Plata din documentul Oferta Comerciala.
2.1. Conditiile de Livrare si Plata (CLP) de mai jos sunt valabile pentru si se aplica tuturor Ofertelor Comerciale de livrari produse si servicii ale Vanzatorului, pentru indeplinirea indatoririlor rezultate din comenzilor Cumparatorilor, pentru confirmarile de comanda, devizele, facturile si altedocumente emise de Vanzator catre Cumparator. Acestea sunt valabile si pentru orice viitoare relatii de afaceri, neexistand obligatia mentionarii lor in mod special.
2.2. Confirmari din partea Cumparatorului cu referire la propriile sale conditii de afaceri sau achizitie sunt declarate prin prezenta in mod explicit ca nefiind valabile, in cazul in care contravin CLP Cantarprod Srl.
2.3. Contractele comerciale de furnizare produse si/sau servicii emise de catre Vanzator inglobeaza prevederile CLP, acolo unde nu sunt specificate distinct alte conditii sau unde subiectul nu este tratat deloc. Eventuale abateri de la aceste CLP sunt luate in considerare numai cu confirmarea prealabila in scris a Vanzatorului.
2.4. Emiterea comenzilor ferme catre Vanzator de catre Cumparatori presupune acceptarea implicita a CLP Cantarprod.
3.1. Oferta si/sau Comanda va fi compusa din urmatoarele documente, in ordinea importantei:
a. Oferta sau Comanda (impreuna cu mentiunile clare asupra datelor de livrare si facturare) si conditiile sale specifice
b. Informatii detaliate despre produse/servicii (caracteristici si specificatii tehnice, poze, accesorii, mod de utilizare, etc.)
c. Termeni si Conditii Oferta/Comanda (mod de livrare si plata, obligatiile Vanzatorului si Cumparatorului)
d. Termen de Livrare si Plata
e. Conditii Garantie
f. Termeni Comerciali
3.2. Acceptarea Ofertei se considera finalizata atunci cand exista o acceptare scrisa (document semnat) sau electronica (e-mail) sau prin intermediul aplicatiei website Portal Client din parte Cumparatorului.
3.3. Prin acceptarea ofertei, Cumparatorul este de acord cu Termeni si Conditii Oferta/ Comanda, Termen de Livrare si Plata, Conditii Garantie si Politica Vanzatorului privind Prelucrarea Datelor Personale.
3.4. Prin acceptarea ofertei, Cumparatorul consimte ca Vanzatorul poate sa il contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vanzator, in orice situatie in care este necesara contactarea Cumparatorului.
3.5. Acceptarea Ofertei Comerciale la o data ulterioara expirarii ofertei nu obliga Vanzatorul la mentinerea pretului ofertat.
3.6. Vanzatorul poate anula Oferta acceptata de catre Cumparator, in urma unei notificari prealabile adresate Cumparatorului, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:
- neindeplinirea de catre Cumparator a obligatiilor de plata acceptate prin oferta;
- datele furnizate de catre Cumparator sunt incomplete si/sau incorecte;
4.1. Prin confirmarea comenzii Cumparatorul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adecvate.
4.2. Termenul de livrare incepe cu data cea mai recenta dintre urmatoarele date:
a) Data confirmarii comenzii
b) Data indeplinirii de catre Cumparator a tuturor premizelor tehnice, economice sau de alta natura, pentru care este responsabil;
c) Data la care Vanzatorul primeste un avans sau o garantie, ce trebuie achitate inaintea livrarii produselor/ serviciilor in cauza.
4.3. Comanda se considera confirmata atunci cand exista o confirmare scrisa (document semnat) sau electronica (e-mail) sau prin intermediul aplicatiei website Portal Client din parte Cumparatorului.
4.4. Nicio comanda confirmata nu poate fi anulata de catre Cumparator, cu exceptia acordului scris al Vanzatorului. Daca Vanzatorul consimte la anulare, atunci Vanzatorul:
a) inceteaza cat mai curand posibil plasarea tuturor comenzilor de materiale in legatura cu executarea comenzii Cumparatorului;
b) in masura posibilului si cat mai curand posibil anuleaza toate comenzile existente pentru materiale care vor fi utilizate in legatura cu comanda Cumparatorului;
c) in cazul in care materialele achizitionate de Vanzator in legatura cu comanda Cumparatorului nu pot fi vandute altor clienti intr-o perioada rezonabila de timp, va transfera Cumparatorului cheltuiala cu tot materialul achizitionat in legatura cu comenda Cumparatorului.
4.5. Avand in vedere faptul ca Vanzatorul permite anularea comenzii Cumparatorului, Cumparatorul va plati Vanzatorului urmatoarele:
a) pretul de achizitie pentru toate marfurile si produsele finalizate atunci cand Vanzatorul a incetat activitatea din comanda Cumparatorului;
b) toate costurile, cheltuielile si platile efectuate sau suportate de Vanzator in legatura cu partea necompletata a comenzii Cumparatorului, inclusiv cheltuielil efectuate de Vanzator pentru decontarea sau achitarea obligatiilor sau angajamentelor existente in legatura cu partea necompletata a comenzii Cumparatorului;
c) profitul nerealizat din partea necompletata a comenzii Cumparatorului, calculat dupa cum urmeaza:
c.1)Estimarea profitului pe care Vanzatorul l-ar fi obtinut pe partea necompletata a comenzii Cumparatorului daca comanda ar fi fost finalizata si costurile de munca si materiale existente la data anularii ar fi ramas neschimbate;
c.2) Procentul de finalizare a partii necompletate din comanda Cumparatorului;
c.3) Inmultirea profitului estimat la punctul 1. Cu procentul stabilit la punctul 2. Rezultatul este suma care trebuie platita Vanzatorului ca parte proportionala a profitului sau, astfel cum este prevazut mai sus.
5.1. Toate perioadele de livrare specificate de Vanzator sunt estimative. Vanzatorul nu poate fi raspunzator pentru nici o intarziere in livrare cauzata de conflictele armate, interventiile autoritatilor si interdictiile, intarzierile in transport si vamuire, daunele in tranzit, intreruperea de energie si lipsa materiilor prime, conflictele de munca, precum si pierderea unui furnizor cheie, greu de inlocuit sau alte cauze ce nu pot fi controlate de Vanzator si care afecteaza Vanzatorul, furnizorii si expeditorii sai.
5.2. In cazul in care comanda prevede livrarea in etape, o intarziere in livrarea oricaruia dintre produse/ servicii nu va da dreptul Cumparatorului sa anuleze comanda sau livrarea produselor ramase.
5.3. In cazul in care livrarea sau livrarea partiala a produselor/ serviciilor este amanata la cererea Cumparatorului, plata intregului pret al produselor trebuie efectuata de catre Cumparator dupa notificarea de la Vanzator ca produsele sunt disponibile in stocul Vanzatorului si gata de expediere. Dupa notificare, riscul de degradare/uzura datorat timpului de depozitare trece la Cumparator. Costuri rezonabile de depozitare vor fi apoi platite de Cumparator.
5.4. Raspunderea Vanzatorului pe durata transporturului este conform Conditiei de Livrare (ExWorks sau DDP) din Oferta si/ sau Comanda.
6.1. Listele de preturi pot fi modificate fara notificare prealabila.
6.2. Toate preturile mentionate de Vanzator se refera atat la produs cat si la ambalajele standard.
6.3. Vanzatorul are dreptul sa creasca orice preț cotat sau convenit in cazul in care importul sau alte taxe sau costurile de transport au crescut de la acceptarea comenzii sub efectul oricarei reguli, reglementari sau decizii guvernamentale. Cumparatorul nu are dreptul sa anuleze o comanda acceptata in cazul in care apare o astfel de creștere a prețului.
7.1. Cumparatorul va plati pretul in conformitate cu conditia Termen de plata.
7.2. Platile se vor realiza:
a) prin transfer bancar in contul specificat de Vanzator;
b) online prin procesatorul de plati;
c) numerar;
d) prin instrumente de plata (CEC, BLO, etc.). Cecurile sau cambiile vor fi acceptate intotdeauna numai ca substitut de plata. Toate dobanzile si taxele legate de acestea (ca de exemplu taxele de rascumparare si scontare) cad in sarcina Cumparatorului.
7.3. Plata este considerata facuta imediat ce suma a fost creditata in contul bancar al Vanzatorului, exceptie plata in numerar. Toate costurile legata de plata sunt pe cheltuiala Cumparatorului.
7.4. Toate platile se efectueaza in moneda convenita.
7.5. Cumparatorul este obligat in mod implicit la plata in cazul in care oricare dintre platile catre Vanzator este scadenta, fara obligatia Vanzatorului de a notifica Cumparatorul.
1.1. Termenul de garantie este stipulat in Oferta Comerciala si in Confirmarea de Comanda.
1.2. Odata ce conditiile de plata convenite sunt indeplinite, Vanzatorul este obligat, conform prezentelor dispozitii, sa remedieze orice defect existent in momentul acceptarii produsului, daca acesta are la baza erori constructive sau defecte de material ori de executie.
1.3. Nu se pot face revendicari de garantie pe baza informatiilor incluse in cataloage, prospecte, texte publicitare si afirmatiilor verbale sau scrise care nu au fost incluse in contract.
1.4. Daca un articol este confectionat de catre Vanzator in baza indicatiilor constructive, a desenelor, modelelor sau a altor specificatii puse la dispozitie de cumparator, garantia Vanzatorului se limiteaza numai la neconformitatea cu specificatiile cumparatorului.
1.5. Sunt exceptate de la conditiile de garantie acele defectele provocate de asamblari si montaje neefectuate de catre Vanzator, de echipamente necorespunzatoare, de nerespectarea cerintelor de instalare si a conditiilor de utilizare, de suprasolicitarea produselor in afara parametrilor specificati de Vanzator, de manipularea neglijenta sau necorespunzatoare si de folosirea de materiale de consum neadecvate; acest lucru este valabil si pentru defectele cauzate de materialele furnizate de catre Cumparator.
1.6. Vanzatorul nu raspunde nici de daunele provocate de actiunile tertilor, de descarcari atmosferice, supratensiuni si influente chimice.
1.7. Garantia nu se refera la inlocuirea pieselor care fac obiectul uzurii naturale.
1.8. Garantia se anuleaza imediat, daca, fara acordul scris al Vanzatorului, Cumparatorul insusi sau un tert, care nu a fost autorizat in scris si in mod expres de catre Vanzator, aduce modificari sau remedieri la produsele livrate.
1.9. Obligatiile de garantie sunt conditionate de semnalarea in scris a defectelor de catre Cumparator, si de primirea de catre Vanzator a acestei notificari. Cumparatorul trebuie sa dovedeasca existenta defectiunii intr-un termen rezonabil si va pune la dispozitia Vanzatorului toate materialele si datele aflate in posesia sa. In cazul existentei unei defectiuni ce intra sub incidenta conditiilor de garantie, la primirea unei astfel de notificari, Vanzatorul va opta fie pentru inlocuirea bunului defect sau a pieselor defecte sau pentru repararea acestora.
1.10. Interventiile in garantie se realizeaza gratuit, ca piese si manopera, la sediul Vanzatorului. Pentru interventii in garantie la sediul Cumparatorului, Vanzatorul factureaza cheltuielile de deplasare ale reprezentantului sau. Pentru lucrarile de garantie la sediul Cumparatorului, acesta din urma va asigura in mod gratuit personal auxiliar, instalatii de ridicare, schele, consumabile si alte articole neprevazute. Piesele inlocuite devin proprietatea Vanzatorului.
1.11. Nu fac obiectul garantiei revizii, reajustari, recalibrari, etalonari sau verificari metrologice periodice ale aparatelor de masura. In cazul aparatelor de masura care necesita verificare metrologica sau etalonare, Cumparatorul este informat prin prezenta ca verificare metrologica sau etalonarea reprezinta un serviciu separat fata de obligatiile de garantie.
1.12. Cumparatorul are obligatia sa manipuleze, sa conserve si sa foloseasca produsele conform instructiunilor de utilizare date de Vanzator. Vanzatorul nu raspunde pentru deficientele aparute ca urmare a nerespectarii instructiunilor de utilizare de catre Cumparator.
2.1. Garantia se aplica in conformitate cu legea 449/2003.
2.1.1. Remedierea produselor defecte in perioada acoperita de gantie se face la adresa Calea Ovidiu 56, Nazarcea, Com. Poarta Alba, Jud. Constanta, de Luni pana Vineri in intervalul orar 08:00 - 17:00.
2.1.2. In perioada acoperita de gantie, transportul produselor ce se repara la adresa Calea Ovidiu 56, Nazarcea, Com. Poarta Alba, Jud. Constanta, este gratuit si asigurat de Cantarprod Srl.
2.2. Produsele netransportabile sunt remediate la locatia de utilizare a produsului, remedierea incluzand manopera si schimbul de componente defecte. Deplasarea in vederea remedierii produsului defect la locatia de utilizare a produsului se va face contra cost. Contravaloarea costului va fi achitata de catre Cumparator anterior deplasarii la locatie.
2.3. Aducerea la conformitate a produsului se va face in primul rand prin repararea produsului, in termen de maxim 15 zile calendaristice de la receptia in service, in conformitate cu legislatia in vigoare.
2.4. Pentru piesele de schimb garatia este de 12 luni si se aplica numai pentru piesele inlocuite in service Cantarprod Srl.
2.5. Acumulatorii (bateriile reincarcabile) beneficiaza de 6 luni garantie de la data achizitiei/inlocuiirii, cu exceptia situatiilor in care se precizeaza altfel. Aparatul de cantarit tip platforma trebuie alimentat la o sursa de curent 220V fregvent ( minim o data la doua saptamani) in cazul nefolosii acestuia pentru o perioada de timp indelungata. Nu se recomanda utilizarea aparatului de cantarit pana la epuizarea acumulatorului.
2.6. Pentru manopera garantia acordata este de 3 luni de la data efectuarii lucrarilor de service, specificata in raportul de service.
2.7. Garantia se anuleaza sau nu intra in raspunderea prestatorului, in urmatoarele situatii:
- nerespectarea conditiilor de utilizare, pastrare si intretinere;
- manipularii defectuoase, a lovirii produselor, a producerii accidentelor, socurilor electrice, mecanice, termice, a existentei unui grad ridicat de impuritati, a patrunderii de lichide in produse, a expunerii la foc, ventilatiei necorespunzatoare, expunerii excesive la umezeala, solicitarii anormale (neconform cu instructiunile din manualul de utilizare) sau exploatarii defectuoase;
- greselilor de instalare (lipsa impamantarii la priza, cuplarea echipamentelor in timp ce acestea sunt in functiune) sau fluctuatii ale tensiunii de alimentare;
- interventii asupra produselor, indiferent de natura lor, de catre personal neautorizat;
- uzura sau deteriorarea piesei/produsului a aparut datorita suprasolicitarii, depasirea greutatii maxime cantarite, fortarea parametrilor constructivi in vederea depasirii performantelor constructive.
- folosirea de baterii, surse de alimentare si accesorii, altele decat cele recomandate de Cantarprod.
2.8. Vanzatorul nu va fi raspunzator, in cazul defectarii produsului, pentru pierderea informatiilor sau datelor, precum si pentru orice prejudicii suferite de Cumparator in urma acestor pierderi, obligatia vanzatorului fiind numai de a repara sau inlocui produsul defect. Vanzatorul nu este raspunzator de deblocarea echipamentelor care au fost protejate prin parole de catre Cumparator.
3.1. Sa alimenteze produsul numai de la o retea electrica cu impamantare si in limitele de toleranta prevazute de producator.
3.2. Sa foloseasca numai elemente de cablaje originale ale echipamentelor/produselor.
3.3. Sa respecte instructiunile de utilizare ale echipamentelor/produselor, conform indicatiilor tehnice date de Vanzator, respectiv de executantul operatiilor de service.
3.4. Sa pastrareze integritatea sigiliilor Vanzatorului/producatorului, respectiv ale executantului operatiilor de service.
3.5. Sa confirme pe documentele executantului operatiilor de service, lucrarile efectuate, prin semnarea si stampilarea lor.
3.6. Sa pastrareze documentatia primita odata cu echipamentul/produsul, pe toata durata perioadei de garantie.
3.7. Sa comunice numarul facturii si al certificatului de garantie pentru a putea beneficia de garantie.
3.8. Sa trimita produsul in service insotit de toate accesoriile cu care s-a achizitionat si livrat;
4.1. Produsele fara etichetele sau sigiliile de garantie intacte sau cu defecte cauzate de manipulare respectiv stocare defectuoasa, cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele: crapaturi, sparturi, elemente torsionate, desprinse sau lipsa, urme de arsuri sau patrundere de lichide – vor fi refuzate la receptia in vederea acordarii garantiei.
4.2. Defectiunile software nu fac obiectul asigurarii garantiei.
4.3. Modificarile de configurare si utilizare incorecta sau nelicentiata a produselor software exonereaza vanzatorul de orice raspundere.
4.4. Garantia este valabila doar pe teritoriul Romaniei.
1.1. Termenii si conditiile generale se vor aplica tuturor vanzarilor de bunuri si/sau servicii de catre Cantarprod Srl catre Cumparator. Reglementarile, care difera de acestea, vor fi valabile, doar pe baza acordului comun scris si semnat in mod valabil de catre CANTARPROD si Cumparator.
1.2. Astfel, urmatorii termeni vor insemna:
Cumparator - Client, persoana, firma, companie sau alta entitate juridica ce emite o comanda.
Vanzator - societatea comerciala Cantarprod Srl, avand sediul social in Constanta, Str. Dambovitei nr.12, nr. de inregistrare la Registrul Comertului: J13/ 598/2003, CIF RO15145522.
Bunuri si/sau Servicii - orice produs sau serviciu, inclusiv documentele si serviciile mentionate in oferta/comanda/contract, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului.
Oferta Comerciala - un document (tiparit si/sau electronic) prin care se transmite o propunere in legatura cu vanzarea unui produs si/sau serviciu.
Confirmare de Comanda - un document (tiparit si/sau electronic) ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Vanzatorul se angajeaza sa livreze bunurile si sa presteze serviciile si Cumparatorul este de acord sa primeasca aceste bunuri si/sau servicii si sa faca plata acestora.
Contract - o comanda confirmata de catre Vanzator.
Drepturi de proprietate Intelectuala (in cele ce urmeaza DPI) - toate drepturile imateriale cum ar fi know-how, dreptul de autor si drepturi in natura de autor, drepturile de baza de date, drepturi de proiectare, drepturi de model, patente, marci inregistrate si inregistrari ale numelor de domenii pentru oricare din cele de mai sus.
Specificatii - toate specificatiile si/sau descrierile bunurilor si serviciilor asa cum sunt precizate in oferta/comanda/contract.
Portal Client - aplicatie tip Website cu acces controlat prin utilizator si parola, prin care Cumparatorul poate avea acces la documente ( ca: Oferta, Comanda, Factura) si poate comunica cu Vanzatorul. Prin intermediul aplicatiei Portal Client, Cumparatorul accepta sau refuza oferta, confirma comanda si efectueaza plati online.
2.1. Prin solicitarea unei oferte si/ sau transmiterea unei comenzi, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail sau website) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile.
2.2. Oferta si/sau Comanda va fi compusa din urmatoarele documente, in ordinea importantei:
a. Oferta sau Comanda (impreuna cu mentiunile clare asupra datelor de livrare si facturare) si conditiile sale specifice
b. Informatii detaliate despre produse/servicii (caracteristici si specificatii tehnice, poze, accesorii, mod de utilizare, etc.)
c. Termeni si Conditii Oferta/Comanda (mod de livrare si plata, obligatiile Vanzatorului si Cumparatorului)
d. Termen de Livrare si Plata
e. Conditii Garantie
f. Termeni Comercial
2.3. Documentele de ofertare si proiectare nu se vor multiplica si nici nu se vor pune la dispozitia tertilor, fara permisiunea Vanzatorului. Documentele pot fi intotdeauna solicitate pentru a fi returnate si se vor restitui imediat Vanzatorului, in cazul in care comanda nu este confirmata.
2.4. Daca Cumparatorul accepta Oferta si/sau Comanda, acest lucru va implica o acceptare completa a Termenilor si Conditiilor Generale. Acceptarea Ofertei si/ sau Comenzii de catre Cumparator se considera finalizata atunci cand exista o acceptare/confirmare scrisa (document semnat) sau electronica (e-mail) sau prin intermediul aplicatiei website Portal Client din parte Cumparatorului. Vanzatorul nu considera in nici un moment o oferta neacceptata sau comanda neconfirmata ca avand valoarea unui Contract.
2.5. Datele cuprinse in cataloage, prospecte etc., precum si declaratiile scrise sau verbale devin obligatorii numai atunci cand in confirmarea comenzii se face referire expresa la acestea. Termenii si Conditiile Generale de vanzare vor sta la baza Contractului astfel incheiat, in completarea acestuia fiind Termeni si Conditii Contract si Conditii de Livrare si Plata. Modificarile ulterioare si completarile aduse contractului vor face obiectul unei confirmari scrise.
3.1. Vanzatorul isi va utiliza cunostintele sale profesionale si tehnice pentru a atinge rezultatul stipulat in comanda si va livra bunurile si va presta serviciile care indeplinesc cerintele, nevoile si specificatiile cumparatorului;
3.2. Informatiile prezentate pe ofertele Vanzatorului au caracter informativ si pot fi modificate de catre Vanzator, fara o anuntare prealabila. De asemenea, din considerente legate de spatiu si coerenta structurii informatiei, descrierile produselor pot fi incomplete insa Vanzatorul face eforturi de a prezenta informatiile cele mai relevante, pentru ca produsul sa fie utilizat in parametri pentru care a fost achizitionat. Informatii detaliate despre produs si/ sau servicii (caracteristici si specificatii tehnice, poze, accesorii, mod de utilizare, etc.) vor completa oferta si vor fi transmise impreuna cu oferta ca documente anexe.
3.3. Comunicarea cu Vanzatorul - se poate face prin interactiunea cu acesta, postarea comentariilor vis-a-vis de oferta/comanda/contract prin intermediul Portalului Client sau comunicarea prin adresele mentionate. Vor fi excluse din sau ignorate, pareri sau adresari ce contin injurii sau cu un limbaj neadecvat. Vanzatorul are libertatea de a gestiona informatiile primite fara a fi nevoit sa aduca justificari pentru aceasta.
4.1. Vanzatorul poate cesiona si/sau subcontracta unei terte parti servicii ce tin de onorarea comenzii, cu informarea Cumparatorului, nefiind necesar acordul acestuia. Vanzatorul va fi intotdeauna responsabil fata de Cumparator pentru toate obligatiile contractuale.
5.1. Cumparatorul intelege dreptul de proprietate intelectuala si nu va dezvalui unei terte parti sau va face publice (pe internet sau media), nici una dintre informarile primite de la Vanzator. De asemenea, numele site-ului precum si insemnele grafice sunt marci inregistrate in proprietatea Cantarprod Srl si nu pot fi preluate, copiate sau folosite, fara acordul scris al proprietarului.
5.2. Daca un produs este realizat de catre Vanzator in baza indicatiilor constructive, a desenelor, modelelor sau a altor specificatii puse la dispozitie de Cumparator, Cumparatorul va compensa Vanzatorul si nu-l va implica in nicio revendicare pentru incalcarea drepturilor de proprietate industriala solicitate impotriva Cumparatorului.
5.3. Documentatia de executie, cum sunt planurile, desenele si alte specificatii tehnice, precum si esantioanele, cataloagele, prospectele, ilustratiile, documentatia de proiectare si alte materiale similare, vor fi intotdeauna proprietatea intelectuala a Vanzatorului si vor ramane sub incidenta prevederilor legale referitoare la multiplicare, copiere, concurenta etc.
6.1. Toate documentele si informatiile de orice natura furnizate de catre Vanzator Cumparatorului, vor ramane in proprietatea Vanzatorului. Ele pot fi utilizate numai pentru executarea comenzii si pot fi facute cunoscute numai cu consimtamantul scris al Vanzatorului si dupa obtinerea unui angajament de confidentialitate din partea celui care le primeste.
6.2. Nici o declaratie publica, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de dezvaluire catre terte parti nu va fi facuta de Cumparator cu privire la oferta si comanda fara consimtamantul prealabil scris al Vanzatorului.
6.3. Sunt asigurate confidentialitatea si securitatea informatiilor. Datele Cumparatorului nu pot fi folosite si nici furnizate altor parti, consultati Politica privind Prelucrarea Datelor (https://www.cantarprod.ro/politica-de-confidentialitate/).
7.1. Termenul de livrare incepe cu data indeplinirii urmatoarelor:
a) Data confirmarii comenzii
b) Data indeplinirii de catre Cumparator a tuturor premizelor tehnice, economice sau de alta natura, pentru care este responsabil;
c) Data la care Vanzatorul primeste un avans sau o garantie, ce trebuie achitate inaintea livrarii produselor/ serviciilor in cauza.
7.2. Cumparatorul va obtine autorizatiile sau aprobarile de la autoritati sau terti, necesare executiei serviciilor, montarii produselor. Daca aceste aprobari nu sunt obtinute la termen, indiferent de motiv, termenul de livrare se prelungeste in mod corespunzator. Prin acordul de incepere a lucrarilor, Cumparatorul confirma Vanzatorului de obtinerea tuturor avizelor/autorizațiilor/certificatelor de urbanism necesare, emise de autoritățile locale. Vanzatorul, nu poate fi tras la raspundere in cazul in care executa lucrari, pe proprietatea Cumparatorului si cu acordul acestuia, daca acesta din urma nu a obtinut documentele necesare de autorizare a lucrarilor.
7.3. Vanzatorul are dreptul sa efectueze livrari partiale sau in avans, pe care le va factura catre Cumparator. Daca livrarea la cerere este acceptata, atunci marfa este considerata ca fiind solicitata cel mai tarziu la 1 an de la plasarea comenzii.
7.4. In cazul unor situatii imprevizibile sau care nu pot fi controlate de parti, cum ar fi de exemplu cazurile de forta majora ce impiedica respectarea termenului de livrare convenit, acest termen se prelungeste in orice caz cu perioada corespunzatoare duratei situatiei respective; astfel de situatii includ in special conflictele armate, interventiile autoritatilor si interdictiile, intarzierile in transport si vamuire, daunele in tranzit, intreruperea de energie si lipsa materiilor prime, conflictele de munca, precum si pierderea unui furnizor cheie, greu de inlocuit. Situatiile mentionate mai sus vor prevala, indiferent daca afecteaza Vanzatorul sau subcontractorul acestuia.
7.5. Daca la incheierea contractului, partile contractante au convenit penalitati pentru intarzierile de livrare, atunci acestea vor fi aplicate conform celor de mai jos si nicio abatere referitoare la aspecte individuale nu vor afecta celelalte prevederi. In cazul unei intarzieri survenite in mod dovedit din vina exclusiva a Vanzatorului, Cumparatorul poate solicita, pentru fiecare saptamana incheiata a intarzierii, o compensare de 0.2%, insa per total nu mai mult de 5%, din valoarea acelei parti din livrarea totala, care datorita nelivrarii la termen nu poate fi utilizata, in cazul in care Cumparatorul a suferit daune in limita acelei valori. Exercitarea drepturilor de daune care depasesc aceasta limita este exclusa.
7.6. In cazul in care Vanzatorul primeste informatii eronate legate de facturarea sau livrarea produselor, se va stabili un nou termen de onorare a comenzii.
8.1. Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in oferta sau confirmarea de comanda. In cazul in care comanda plasata difera de comanda confirmata, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica pretul in mod corespunzator.
8.2. La comenzile de reparatii, Vanzatorul va asigura toate serviciile pe care le considera oportune si pe care le va factura cumparatorului in baza activitatii prestate si/sau cheltuielile ocazionate. Acelasi lucru este valabil pentru orice prestatie suplimentara, a carei utilitate devine evidenta numai in timpul executarii reparatiei. In acest caz, nu este necesara notificarea speciala a Cumparatorului. Cheltuielile cu intocmirea devizelor de cost pentru reparatii si intretinere si pentru expertize se factureaza catre Cumparator.
8.3. Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura pentru bunurile livrate si serviciile prestate, obligatia Cumparatorului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare. La platile partiale, transele de plata separate devin scadente la primirea facturilor. Acelasi lucru este valabil si pentru sumele facturate pentru livrari suplimentare sau care rezulta din contracte suplimentare care nu fac obiectul contractul original, indiferent de termenii de plata conveniti pentru livrarea principala.
8.4. Platile se vor realiza:
a) prin transfer bancar in contul specificat de Vanzator;
b) numerar;
c) prin instrumente de plata (CEC, BLO, etc.). Cecurile sau cambiile vor fi acceptate intotdeauna numai ca substitut de plata. Toate dobanzile si taxele legate de acestea (ca de exemplu taxele de rascumparare si scontare) cad in sarcina Cumparatorului.
8.5. Cumparatorul nu are dreptul sa retina sau sa compenseze plati in baza revendicarilor de garantie sau a altor contra-revendicari.
8.6. O plata este considerata ca a fost efectuata la data la care suma respectiva este la dispozitia Vanzatorului.
8.7. In cazul in care cumparatorul nu respecta termenii de plata sau alte obligatii ce decurg din aceasta tranzactie sau din alte tranzactii, Vanzatorul poate, fara sa-i fie afectate celelalte drepturi:
a) Sa suspende indeplinirea obligatiilor sale pana la efectuarea platilor sau indeplinirea obligatiilor, exercitandu-si dreptul de a prelungi termenul de livrare si/sau punere in functiune a produselor cu o perioada de timp rezonabila;
b) Sa prezinte scadente toate creantele descoperite din aceasta tranzactie sau din alte tranzactii si sa perceapa dobanzi pentru aceste scadente de 1,25% pe luna, incepand cu data scadentei, daca Vanzatorul nu face dovada unor costuri mai mari. In orice caz, Vanzatorul are dreptul sa factureze toate cheltuielile aferente perioadei premergatoare unui proces in instanta, mai ales costurile de somare sau cheltuielile cu avocatul.
8.8. Discounturile sau bonificatiile acordate sunt conditionate de realizarea integrala la termen a platilor.
8.9. Vanzatorul isi mentine dreptul de proprietate asupra tuturor marfurilor pe care le-a livrat, pana la momentul achitarii integrale a sumelor facturate, plus dobanzi si costuri. In vederea garantarii creantelor valorii de achizitie, Cumparatorul cesioneaza in acest scop Vanzatorului, pretentiile sale de revanzare a marfii retinute, chiar daca aceasta a fost prelucrata, modificata sau combinata cu alte marfuri. In caz de revanzare cu acordare de amanare la plata, Cumparatorul va putea dispune de produs sub retinerea dreptului de proprietate, numai cu conditia ca la revanzare Cumparatorul sa notifice celui de-al doilea cumparator cesionarea garantiilor de plata sau sa inregistreze cesiunea in registrele lui contabile. La cerere, Cumparatorul va pune la dispozitie Vanzatorului creantele cesionate si creditorii acestora, precum si toate informatiile si documentele necesare recuperarii creantelor Vanzatorului, comunicand tertului creditor cesionarea. In cazul sechestrarii sau solicitarii altor drepturi, Cumparatorul are obligatia de a anunta dreptul de proprietate al Vanzatorului si de a-l instiinta imediat pe acesta cu privire la sechestru.
a. Livrare - Vanzatorul se obliga sa expedieze bunurile si serviciile in sistem propriu sau in sistem de curierat door-to-door catre cumparator.
b. Transport. Ambalare - In afara de stipulatie contrarie si expres prevazuta, Vanzatorul se descarca de riscurile si responsabilitatile asociate cu bunurile si serviciile in momentul predarii acestora catre societatea de curierat intern cu care Vanzatorul colaboreaza sau catre reprezentantul Cumparatorului. Vanzatorul va asigura ambalarea corespunzatoare a bunurilor si serviciilor si va asigura transmiterea documentelor insotitoare. Vanzatorul va efectua livrare bunurilor si serviciile pe teritoriul Romaniei.
10.1. Receptia va fi facuta atunci cand bunurile si serviciile sunt conforme cu caracteristicile tehnice mentionate in comanda si documentele anexe. In cazul in care cumparatorul descopera ca produsele livrate sau serviciile furnizate nu sunt conforme specificatiilor tehnice, atunci Vanzatorul va aduce la conformitate produsele si serviciile.
11.1. Pana la plata integrala respectivele produse raman proprietatea Vanzatorului (rezerva privind transferul de proprietate). In caz de intarziere la plata din partea Cumparatorului, Vanzatorul are dreptul sa pretinda restituirea produselor.
11.2. Rezerva privind dreptul de proprietate se extinde si asupra produselor rezultate la Cumparator prin prelucrare, asamblare sau amestecare. Daca marfa impreuna cu alte produse, care nu sunt proprietatea Cumparatorului, este prelucrata devenind un nou produs, atunci Vanzatorul devine co-proprietar asupra acestui nou produs, proportional cu valoarea marfii aflata sub rezerva privind dreptul de proprietate.
11.3. Daca urmeaza a se aduce atingere de la terti asupra marfii in privinta dreptului de proprietate, atunci Cumparatorul trebuie sa informeze imediat Vanzatorul in scris despre acest aspect. Cumparatorul trebuie sa suporte toate costurile si cheltuielile Vanzatorului rezultate acestuia din urma cu ocazia apararii fata de atingerea tertilor, aceasta in mod expres si referitor la masuri extra – judiciare.
11.4. Cumparatorul are obligatia ca pe durata dreptului de rezerva privind transferul de proprietate sa pastreze marfa in stare conforma si sa o trateze cu grija unei companii ordonate. Pentru pastrarea valorii proprietatii aflata sub rezerva privind transferul de proprietate Cumparatorul se obliga sa nu foloseasca respectivele obiecte si sa remedieze imediat pe cheltuiala sa orice fel de deteriorari, chiar daca dauna ar surveni fara a fi vina sa, intamplator sau din motiv de forta majora.
11.5. In caz de instrainare de catre Cumparator a produselor aflata sub rezerva privind transferul de proprietate a Vanzatorului, revendicarea pretului de cumparare al acesteia rezultat de aici se considera ca fiind cesionata Vanzatorului. Cumparatorul se obliga sa faca o mentiune aferenta in evidentele sale si ca printr-o mentiune pe facturile sale se insiinteze pe tertii achizitori despre cesiune. Cu toata cesiunea astfel realizata, Cumparatorul are dreptul si este imputernicit sa incaseze creanta in cadrul imputernicirii de incasso astfel emisa, in numele si in contul Vanzatorului. In caz de intarziere la plata din partea Cumparatorului, acesta are obligatia sa predea toate documentele necesare pentru incasarea creantei cesionate, imputernicirea de incasare a Cumparatorului fiind considerata in acest caz ca revocare.
11.6. In cazul in care Cumparatorul, indiferent din ce motive, nu se achita de obligatiile sale de plata, atunci Vanzatorul poate face uz imediat de rezerva sa privind transferul de proprietate. In acest caz Vanzatorul are dreptul, sa dobandeasca posesie nemijlocita asupra marfii aflata sub rezerva privind transferul de proprietate fara notificarea si de asemenea fara instiintarea Cumparatorului. In acest caz Cumparatorul renunta la calea juridica a plangerii referitoare la tulburarea de posesie si nu are dreptul ca din aceste imprejurari sa deduca vreun fel de pretentii de daune – interese fata de Vanzator.
12.1. Vanzatorul nu raspunde pentru daunele care nu au survenit la produsul insusi, in special Vanzatorul nu raspunde pentru profitul nerealizat sau alte daune materiale ale Cumparatorului. Vanzatorul nu va raspunde de daune provocate de acte de neglijenta minora, nici de daune de consecinta si daune pentru pierderi economice, pierderi de economii sau de dobanda sau de daune ce rezulta din pretentii ale tertilor impotriva Cumparatorului. In masura in care raspunderea contractuala de la Vanzator este exclusa sau limitata, acest aspect este valabil si pentru raspunderea personala a angajatorului, a reprezentantilor si ajutoarelor sale in indeplinirea obligatiilor.
12.2. In afara de legea referitoare la responsabilitatea pentru produs, Vanzatorul isi asuma responsabilitatea numai pentru produsele care au fost alese sa functioneze la valorile si parametrii nominali indicati in cataloagele sale, iar raspunderea Vanzatorului este in limita valorii produsului din factura.
12.3. In cazul in care Cumparatorul a efectuat la un tert o inlocuire a marfii livrate de Vanzator in baza de dispozitii obligatorii ale legislatiei in vigoare, atunci sunt excluse pretentiile de regres fata de Vanzator – exceptand premeditarea sau neglijenta grava. Termenul de prescriere pentru raspunderea din acest punct contractual este de doi ani de la livrare, daca legea permite.
12.4. Vanzatorul va fi raspunzator in cazul in care sub-contractantii si/sau partenerii sai de orice fel implicati in executarea comenzii nu indeplinesc oricare din obligatiile contractuale.
12.5. Vanzatorul nu va raspunde pentru daune in cazul nerespectarii conditiilor de montaj, de punere in functiune si de exploatare (cum ar fi de exemplu cele din instructiunile de utilizare) sau a conditiilor de licentiere.
13.1.Nici una din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este un evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat.
14.1. Litigiile referitoare la incheierea, interpretarea, executarea sau desfiintarea prezentului contract vor fi solutionate de catre instantele judecatoresti de drept comun de la sediul Vanzatorului. Pentru toate diferendele care ar putea rezulta din acest raport juridic se aplica dreptul roman.
15.1. Prin confirmarea comenzii Cumparatorul recunoaste termenii si conditiile comerciale generale ale Vanzatorului. Daca una din dispozitiile acestor conditii comerciale generale ar fi nula, indiferent de motiv, valabilitatea restului conditiilor nu este atinsa de acest aspect. Prevederea nevalida se va inlocui cu o alta prevedere valabila, cat mai asemanatoare scopului urmarit.
15.2. Conventiile verbale necesita confirmarea scrisa pentru a fi valabile.
15.3. Partile in contract vor fi considerate contractanti independenti si nici uneia din parti nu i se acorda dreptul sau autoritatea de a asuma sau crea orice obligatie pe seama sau in dauna celeilalte.
15.4. Termenii si conditiile din acest contract inlocuiesc alte intelegeri anterioare scrise sau verbale, dintre partile amintite, referitoare la subiectul prezentului contract si nu pot fi modificate sau schimbate decat prin intelegere scrisa semnata de ambele parti.